Corporate Identity dla koła ceramicznego ASP we Wrocławiu

Naszym zadaniem w prezentowanym projekcie było stworzenie nowej identyfikacji wizualnej dla Ceramicznego Koła Naukowego Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Praca przebiegała w kontakcie z członkami koła, co pozwoliło nam dostrzec nowe perspektywy kształtowania systemu identyfikacji oraz wypracować nową spójnię tożsamości postulowanej dla organizacji. W naszej pracy wyszliśmy od istoty samego materiału, jakim posługuje się ceramika, jego kontrastu faktur, skojarzeń z nim, relacji z twórcą oraz szacunku osoby do naturalności tworzywa, z którym pracuje. W ten sposób powstał koncept „kawałków”- organizacji złożonej z całkowicie różnych elementów, jakimi są artyści tworzący skład koła naukowego: każdy z nich jest kimś zupełnie innym, jak kawałki różnych naczyń, ale razem tworzą zupełnie nową i niepowtarzalną całość. Zmienność i niepowtarzalność stanowi główną wartość organizacji a także dzieł przez nią tworzonych . Zależało nam, aby wyniki naszej pracy pozwoliły na promocje działalności członków organizacji poprzez zmianę istniejących już materiałów, jak i otwarcie nowych kanałów komunikacji organizacji z otoczeniem. Stworzyliśmy i opracowaliśmy: nowy znak, kolorystykę nawiązującą do odcieni ziemi i gliny, akcydensy, których każda strona jest osobnym ”kawałkiem” całości, gadżety promocyjne w postaci breloków będących oszlifowanymi kawałkami ceramiki o dwóch fakturach (także w wersji naprawianej złotem), plakaty promocyjne, oraz wizytówki.

projekt

zadaniem studentów w ramach modułu corporate identity było opracowanie kompleksowego programu corporate identity, na który składały się: analiza, planowanie strategiczne i kreacja. studenci zostali poproszeni o wybór dowolnej fundacji, którą można wesprzeć poprzez design i komunikację i opracowanie programu tożsamości postulowanej oraz jej wizualnej egzemplifikacji w postaci systemu identyfikacji wizualnej, fotografii wizerunkowej, gadżetu i strony www.

film imageowy

poster wizerunkowy

zdjęcia zbiorczo

zdjęcia zbiorczo_2

Info:
autorzy:
michał kacprzak
jan andrzejewski
katarzyna berlak
ala zakrzewska
agata domino
dasza chuiko
prowadzący:
mariusz wszołek
krzysztof moszczyński
karolina lachowska
michał jakubowicz
przedmiot:
corporate identity
corporate design
diagnostyka komunikacji
fotografia wizerunkowa

Comments are closed