hocki klocki – prototyp zabawki rozwijającej koordynację ruchową i zdolności motoryczne

klocki sześcienne o wymiarach 3x3x3 cm, wykonane z drewna sosnowego, wypełnione magnesami neodymowymi, tekturą oraz ekologicznym klejem do drewna. projekt został wykonany dla najmłodszych uczniów dolnośląskiego specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego nr 12 dla niesłyszących i słabosłyszących we wrocławiu. ma na celu pomoc w rozwijaniu koordynacji ruchowej, zdolności motorycznych, myślenia abstrakcyjnego oraz służyć jako uniwersalna pomoc naukowa.
zastosowanie silnych magnesów neodymowych pozwala na łączenie klocków w niestandardowe konfiguracje oraz doczepianie do nich metalowych elementów, czy np. modeliny przyklejonej do stalowej blaszki. daje to możliwość wykorzystania klocków jako pomocy dydaktycznej do dowolnej tematyki zajęć.
podczas zabawy dzieci uczą się jak działają magnesy, potrafią dłużej pracować w skupieniu, a tworzone przez nie obiekty są bardziej stabilne, co zapobiega frustracji.

projekt

zadaniem studentów w ramach modułu projektowego było zaprojektowanie zgodnie z metodą design thinking pomocy dydaktycznych wspierających program nauczenia dla dzieci niesłyszących i niedosłyszących w klasach 1-3. projekt uwzględniał przygotowanie prototypu i przetestowanie go w grupie szkolnej. projekt został wykonany przy współpracy z dolnośląskim specjalnym ośrodkiem szkolno-wychowawczym nr 12 dla niesłyszących i słabosłyszących we wrocławiu.

Info:
autorzy:
klaudia widz
marek opała
prowadzący:
małgorzata ciesielska
kamil olender
przedmiot:
techniki projektowania 1
design thinking

Comments are closed