plener dydaktyczny 2015/2016

tegoroczne plenery dydaktyczne odbyły się pod hasłem designu partycypacyjnego, czyli projektowania z ludźmi, dla ludzi i o ludziach. blisko tej koncepcji stoi również idea human centered design, która stanowi węzłowy punkt programu studiów graficznych na uniwersytecie swps. wiodącą ideą plenerów dydaktycznych jest próba złapania odmiennej od akademickiej perspektywy projektowej, w której studenci i prowadzący stanowią jeden zespół – partnerstwo. Trzy pełne dni wspólnej pracy i trzy wieczory rozmów, dyskusji o projektowaniu znacząco budują zespół osobowości, którego nie sposób zbudować w murach uniwersytetu. Plenery dydaktyczne są integralną częścią programu studiów i choć są regularnym przedmiotem realizowanym przez studentów, to nie jest to tylko kolejna forma zdobywania ocen — te są tylko skutkiem ubocznym. To raczej zmiana perspektywy i spróbowanie swoich sił projektowych w nowym środowisku.

plener dydaktyczny jura krakowsko-częstochowska

poniżej prezentujemy państwu materiał filmowy, który wprowadzi państwa w atmosferę plenerów dydaktycznych. same projekty, które zostały zrealizowane pod hasłem designu partycypacyjnego możecie państwo podziwiać w zakładce warsztaty i na wystawie prac w instytucie grafiki uniwersytetu swps. zwykle tematyka projektów koncentruje się na kwestiach przestrzennych, środowiskowych, a nierzadko na aspektach związanych z turystyką i samymi turystami. tym razem środek ciężkości został przesunięty na społeczne relacje – czyli nie przestrzenie, a ludzie i ich pasje, zainteresowania i niecodzienna codzienność.

podlesice grupa 1

podlesice grupa 2

międzygórze grupa 1

Info:
autorzy:
studenci drugiego roku instytutu grafiki uniwersytetu swps
przedmiot:
plenery dydaktyczne

Comments are closed