Projekt gry towarzysko-edukacyjnej dla osób niewidomych, opierający się na doświadczeniach haptycznych.

Edukacyjnym celem gry jest wzbogacenie doświadczeń dotykowych oraz rozwój świadomości osób niewidomych związanej z wykorzystaniem różnych materiałów w życiu codziennym. Zależało nam na tym, aby gra nie było tylko grą edukacyjną, dlatego przygotowaliśmy plansze w formie koła fortuny aby dostarczyć graczom dodatkowych emocji.

zasady gry

Każdy z graczy otrzymuje po 16 plastikowych kart pokrytych różnymi materiałami. Gracze dostają również taką samą ilość kulek, które pełnią rolę punktów oraz po jednym liczydle punktów. Obrotową planszę, na której znajdują się te same materiały, co na kartach, ustawiamy na środku w taki sposób, aby każdy z graczy miał do niej swobodny dostęp dłonią. Pierwszy z graczy kręci planszą, gdy dźwięk wydobywający się z planszy ucichnie oznacza to, że plansza się zatrzymała, w tym momencie gracze badają dotykiem wylosowaną teksturę, gdy są gotowi zaczynają szukać w swoim zestawie kart z identycznego materiału jak ten na planszy. Ten, kto jako pierwszy znajdzie odpowiednią kartę nalicza sobie punkt, może też zdobyć dodatkowe dwa punkty. Jeden za podanie właściwej nazwy tego materiału, drugi za podanie przykładu zastosowania tego materiału. Gracz, który wygra rundę ponownie kręci planszą. Wygrywa ten, kto na końcu rozgrywki w liczydle będzie miał więcej kulek.

współpraca

Dolnośląski Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy nr 13 dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących im. M. Grzegorzewskiej we Wrocławiu. Konsultacje w DSOSW: Edyta Szymczyk-Czechowicz

Info:
autorzy:
przemysław antas
jolanta kostrzewska
izabela wierzbicka
jessica saramak
prowadzący:
małgorzata ciesielska
michał jakubowicz
przedmiot:
eksperymentalne metody projektowania
eksperymentalne metody badań

Comments are closed