strategia dla biura podróży dla singli „trzy kroki”

po przeprowadzeniu analizy można wywnioskować, że w społeczeństwie polskim bycie singlem wciąż uważane jest jako równoważne z byciem samotnym. ponieważ po¬siadanie partnera życiowego jeszcze do niedawna było głównym celem życiowym większości ludzi, niewiele osób świadomie decydowało się na życie w pojedynkę. chociaż sytuacja na świecie się zmienia – ludzie coraz częściej planują swoje życie bez partnera – oferta większości biur podróży zatrzymała się w miejscu, gdzie społeczeństwo wiązało się w pary. single wybierający się samotnie w podróż wciąż napotykają na utrudnienia. podróżowanie w pojedynkę wiąże się często z większymi kosztami, obniżonym standardem oraz mniejszą swobodą podróży. w naszych czasach odsetek singli gwałtownie rośnie, a usługi turystyczne jeszcze nie dostrzegły, że do nich również można dopasować ofertę turystyczną, niekoniecznie matrymonialną.
po przeprowadzeniu stratyfikacji singli doszłyśmy do wniosku, że dosyć dużą grupę stanowią samotni seniorzy – osoby, które utraciły swoją drugą połowę, lub po prostu nigdy jej nie miały. często są to osoby, które wypadły z kręgów swoich znajomych – przykładowo przechodząc na emeryturę – a teraz potrzebują znaleźć dla siebie miejsce w świecie, wyjść z domu, poznać nowych ludzi i nowe aktywności. postanowiłyśmy więc zaprojektować biuro podróży, które odpowie na potrzeby samotnych seniorów.
na podstawie analizy badań wtórnych oraz przeprowadzonych wywiadów, stwierdzono, że priorytetem w kontakcie z seniorami powinny być bezpośrednia relacja oraz szacunek. co więcej, planując wycieczki, należy zwrócić uwagę na preferowane formy aktywności oraz pamiętać o tym, że seniorzy lubią dodatkowe zajęcia, szkolenia i warsztaty. wbrew stereotypom, seniorzy wciąż potrzebują także rozrywki, tańca i wspólnej zabawy, dlatego należy stwarzać im ku temu możliwość.
zaprojektowana przez nas marka trzy kroki komunikuje trzema wartościami tj. wspólnotą, rozwojem oraz aktywnością – wartościami, które są bliskie naszej grupie docelowej, i których z różnych przyczyn jej brakuje. nie chcemy być tylko biurem podróży, chcemy subtelnie pojawić się w życiu samotnych seniorów i stworzyć im miejsce, w którym odnajdą to czego im brakuje. podobnych im ludzi, z którymi będą mogli zbudować realne więzi, okazję do rozwijania hobby i wymienienia się doświadczeniami oraz możliwość aktywnego spędzenia czasu i czerpania z życia jak najwięcej.

projekt

zadaniem studentów II roku grafiki w ramach modułu prezentacyjnego było opracowanie kompleksowej strategii komunikacyjnej biura podróży dla singli. w ramach przedmiotu osobowość medialna organizacji należało przebyć cały proces projektowy: od znalezienia problemu projektowego, poprzez analizę sytuacji wyjściowej aż do próby rozwiązania problemu i stworzenia koncepcji strategii komunikacyjnej. natomiast w ramach przedmiotu design prezentacji przygotowano wystąpienie poparte prezentacją multimedialną, które w efektywny [i efektowny] sposób pozwoliło zaprezentować koncepcję.

Info:
autorzy:
patrycja bielicka
klaudia musiał
paulina pelikan
agata zborowska
prowadzący:
agata blat
kamil olender
przedmiot:
design prezentacji
osobowość medialna organizacji

Comments are closed