kandydaci

  • dlaczego grafika?
    ☐ ☐ ☐

    dlaczego nie, skoro to kogoś interesuje. oraz ponieważ zdobędzie się kompetencje, które się przydadzą. a bez nich jak wiadomo... jesteśmy ciekawi państwa. a dlaczego u nas? z tym jest problem, ponieważ nie możemy powiedzieć – bo jesteśmy dobrzy. jakby to wyglądało.
  • kogo szukamy?
    ☐ ☐ ☐

    szukamy ludzi, którzy potrafią marzyć - to ważna umiejętność szczególnie w pracy kreatywnej - , rozumieją, że widzenie świata jest różne w zależności od indywidualnych predyspozycji, nie szukają prostych odpowiedzi i nie chodzą na skróty, choć droga wydaje się być trudna i uciążliwa. kształcimy osobowości, a to nie lada wyzwanie.
  • czy na grafice trzeba umieć rysować?
    ☐ ☐ ☐

    nie, nie i jeszcze raz nie. rysowanie to kompetencja przydatna na studiach plastycznych i artystycznych. u nas przede wszystkim liczy się umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów projektowych. kształcimy sprawnych projektantów designu, reklamy i komunikacji wizualnej. w tym kontekście rysunek to jedno z możliwych narzędzi projektowych.
  • czym jest strona communication-design.pl?
    ☐ ☐ ☐

    strona internetowa www.communication-design.pl to wirtualna wizytówka wszystkich naszych działalności. poza kierunkiem grafiki w szkole wyższej psychologii społecznej, prowadzimy również specjalność communication design w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej uwr, a także zajmujemy się różnymi innymi ciekawymi rzeczami. pracujemy ciekawością.
prev next

osobowości

stawiamy na osobowości. prezentujemy naszym studentom i studentkom własną wiedzę, praktyczne umiejętności i doświadczenia, kładąc nacisk na atrakcyjność i unikatowość osobistych strategii komunikacyjnych w podejściu do problemów – tych życiowych i tych projektowych, traktowanych przez nas z równą uwagą. osobowości wymagają inwestycji czasu. nie ma tutaj innej waluty. dlatego w procesie kształcenia naszych studentów i studentek inwestujemy w czas, inny dla każdej osobowości.

nasze zajęcia

atuty studiów graficznych

  • Przedmioty o charakterze warsztatowym i aplikacyjnym – Studenci i studentki już w trakcie studiów realizują projekty dla podmiotów rynkowych, budując portfolio z faktycznymi realizacjami i wdrożeniami.
  • Podejście do projektowania oparte o wiedzę z zakresu komunikacji społecznej, psychologii, wiedzy technicznej (kompozycja, layout, typografia, zarządzanie kolorem, techniki wizualizacji) i kompetencje społeczne.
  • Szeroki zakres inicjatyw pozazajęciowych – spotkania z najlepszymi polskimi projektantami w ramach spotkań z cyklu „projektanci o projektowaniu”; projekcje filmowe z zakresu designu w ramach cyklu spotkań „design movie collection”; konsultacje portfolio i projektowanie indywidualnych ścieżek kariery zawodowej, konferencja projektowa „main event”.
  • Plenery dydaktyczne – Studenci i Studentki Grafiki uczestniczą w kilkudniowych plenerach dydaktycznych, gdzie wspólnie z prowadzącymi rozwiązują realne problemy projektowe (link).
  • orientacja na kształcenie umiejętności krytycznego, analitycznego i syntetycznego myślenia. koncentracja na rozwoju kompetencji: pracy w interdyscyplinarnym zespole, zarządzania zespołem projektowym, kultury feedbacku, planowania i realizacji wystąpień publicznych i prezentacji, współpracy z klientem, konstruowania briefu, zarządzania i ewaluacji projektów.
  • gościnne warsztaty prowadzone przez wybitnych projektantów i ekspertów z branży projektowej, reklamowej i komunikacyjnej: Dirk Henkelmann (agencja DundP, Berlin), Eirik Laangas i Thomas Lewe (Volda University), Marian Misiak (studio projektowe Bersz&Misiak), Agnieszka Szpila (PZL), Katarzyna Świętek (Galeria Wnętrz Domar), Roman Rostek (RRCC).
  • Specjalistyczne pracownie komputerowe (platformy Mac osx, windows; oprogramowanie: adobe creative suite master collection, adobe creative suite premium, 3ds max, maya, cinema 4d, softimage, motion-builder, mudbox, fontlat studio, sketchbook pro), studio fotograficzne (aparaty i kamery cyfrowe full hd, mobilny system oświetleniowy), pracownia plastyczno-drukarska (prasa drukarska, deski kreślarskie, sztalugi)
  • stała galeria prac dedykowana studentom instytutu grafiki mieszcząca się w budynku szkoły wyższej psychologii społecznej we wrocławiu (link)

nasz punkt widzenia

ciągle coś widać.
ktoś to musiał zaprojektować.
kiedy już jest zaprojektowane, wtedy powinno to też działać.
a kiedy działa, wtedy to widać.
a widać to, co rzuca się w oczy.
a w oczy rzuca się to, co jest inne, nowe, nieoczekiwane.
a kiedy to widać, wtedy zagospodarowana została nasza uwaga.

ale:

Jeśli Państwo nie macie nic do powiedzenia,
to dlaczego chcecie zostać designerami komunikacji.
Nie szukamy takich Studentów.
Oferujemy platformę, możliwości i przestrzenie. Państwo sami budujecie swoją wiedzę,
my pomagamy.
Idee musicie Państwo posiadać sami.
My Państwa nauczymy, jakimi trzeba być,
by je mieć.
A generalnie:
Ludzi poznaje się po ich marzeniach.

staże i praktyki

studenci studiów graficznych w okresie wakacyjnym mają do dyspozycji program stażowy organizowany przez biuro karier swps. w programie stażowym współpracujemy z:

kontakt

zawsze jesteśmy do państwa dyspozycji. w razie pytań dotyczących programu i specyfiki studiów prosimy o kontakt mailowy. pytania dotyczące procesu rekrutacji prosimy słać pod niniejszy adres mailowy