Tworzenie marki kosmetyków naturalnych na podstawie firmy Resibo

W czasach gdy prywatni rzemieślnicy stanowili podstawę gospodarki i produkowali własne wyroby, nie znano jeszcze takich pojęć jak marketing, marka, produkt. Szewc posiadający swój zakład nie zastanawiał się nad tym, w jaki sposób trafić do potencjalnych klientów. Wystarczył szyld z oznaczeniem pracowni, poczta pantoflowa i dobra jakość wykonywanych usług. Kolejny zakład szewski znajdował się kilka przecznic dalej lub nie było drugiego takiego w mieście – konkurencja więc znikoma, co stanowiło gwarant zdobywania i utrzymywania klientów. Tak mogło być jeszcze do początków XX wieku, kiedy rozkwit technologii spowodował migrację i poszerzanie się rynków. Czasy, w których wystarczyło mieć dobry produkt skończyły się jednak dawno.

dodatkowe informacje

Firma Resibo jest polską marką stworzoną przez młode małżeństwo ze Świdnicy. Swoją nazwę zawdzięcza nazwisku założycielki, które po filipińsku brzmi właśnie “resibo”. Podwaliną założenia firmy nie była chęć zysku, lecz potrzeba stworzenia kosmetyku, który będzie antidotum na dermatologiczne problemy pomysłodawczyni projektu. Samodzielnie sporządzony kosmetyk okazał się na tyle skuteczny, że w krótkim czasie zyskał szerokie grono klientów, co zachęciło autorkę recepty do założenia własnej działalności.

Info:
autor:
maciej szczerba
promotor:
prof. jacek joostberens
tytuł pracy:
Tworzenie marki kosmetyków naturalnych na podstawie firmy Resibo

Comments are closed