zmiana przez design vol. 4

Zmiana przez design vol. 3

Wszystko zostało zaprojektowane, ale niewiele rzeczy zostało zaprojektowanych dobrze – mawiał Brian Reed. Uwzględniając te słowa, studenci Instytutu Grafiki wrocławskiego wydziału Uniwersytetu SWPS zmierzyli się z wyzwaniem miedzy innymi zaprojektowania skutecznej kampanii na rzecz tolerancji czy rozwiązań ułatwiających osobom starszym poruszanie się w świecie nowych technologii. To właśnie nietolerancja i dyskryminacja stały się głównym tematem tegorocznej czwartej odsłony Zmiany przez design.

Głównym założeniem studentów grafiki – organizatorów wystawy jest pokazanie, jak szerokich zakresów i dziedzin dotyczy design i komunikacja wizualna. Począwszy od płaskich infografik, w prosty sposób wizualizujących złożone procesy, przez projekty zapewniające kompleksowe usługi, aż po realizacje opierające się o długofalowe zmiany postaw społecznych, pokazujemy, jak współcześnie myśleć o designie oraz w jakich dziedzinach takie myślenie może znaleźć zastosowanie – również w kontekście współczesnego rynku pracy.

przykładowe projekty

Wśród prezentowanych na wystawie prac znajduje się projekt kampanii, której celem jest zwalczanie obojętności i uwrażliwienie tolerancyjnej części społeczeństwa na mowę nienawiści. Uświadomienie skali problemu może zmotywować odbiorców do podjęcia działań na rzecz zminimalizowania zjawiska lub przynajmniej sprowokuje do komunikacji na temat zachowań dyskryminacyjnych. Społeczeństwo nauczyło się już nie zauważać mowy nienawiści. Dlatego autorzy postanowili przykuć uwagę i skłonić do refleksji przenosząc ją w miejsca, które są jej obce, czyli nośniki reklamowe.

Poster B1

poster B1 poprawiony v2

mowa_nienawisci_b1_print

korporasizm_lewanowicz_wilkan_zając

hate_we_wro

c2

c1

Info:
autorzy:
studenci instytutu grafiki swps
prowadzący:
mariusz wszołek
krzysztof moszczyński
michał jakubowicz
agata blat
martyna gliniecka
przedmiot:
corporate identity
design thinking
communication design

Comments are closed