studia pierwszego stopnia

szczegółowe informacje o kierunku: tu i tu.

komunikacja wizualna to stałe podejmowanie prób budowania relacji społecznych przy pomocy użytkowych form graficznych — to wreszcie rozwiązywanie problemów społecznych, biznesowych i kreatywnych oraz dostarczanie rozwiązań prostych w użyciu. w ramach naszych studiów zależy nam na kształceniu sprawnych projektantów komunikacji wizualnej, którzy potrafią wykorzystywać zróżnicowane narzędzia i nośniki w celu uzyskiwania uwagi — ta bowiem jest podstawową walutą przemysłu kreatywnego. z jednej strony uczymy kompetencji komunikacyjnej, posługiwania się rzeczywistością społeczną i jej rozumienia, zaś z drugiej strony wyposażamy naszych studentów i studentki w różnorodne narzędzia z zakresu warsztatu  grafiki użytkowej, żeby lepiej mogli zarządzać uwagą odbiorcy. 

studia skierowane są do osób ciekawych świata, które chcą zdobyć zróżnicowane kompetencje projektowe, komunikacyjne i społeczne umożliwiające tworzenie funkcjonalnej grafiki, czyli takiej, która działa i realizuje stawiane jej cele biznesowe. nie kształcimy artystów w tradycyjnym tego słowa rozumieniu, ale sprawnych projektantów w zakresie komunikacji wizualnej. nie interesuje nas grafika jako taka; interesuje nas projektowanie graficzne zorientowane na końcowego użytkownika w dowolnej roli społecznej: gościa w restauracji, dla którego wystrój wnętrza, dobrze zaprojektowane menu pozwoli przyjemnie spędzić czas z drugą osobą lub w gronie przyjaciół; pacjenta w szpitalu, który poszukuje jasnego i klarownego systemu orientacji wizualnej w celu znalezienia właściwego gabinetu; przechodnia, którego wyróżnialna kreacja reklamowa może skłonić do kupna produktu lub polecenia go swoim bliskim; internauty, który potrzebuje w szybki i efektywny sposób dotrzeć do właściwej informacji na stronie internetowej czy za pomocą aplikacji mobilnej; właściciela firmy, który potrzebuje wsparcia graficznego w postaci logo, systemu identyfikacji wizualnej czy wyróżnialnej reklamy w przestrzeni publicznej lub w internecie; producenta, który potrzebuje opakować swój produkt w taki sposób, żeby ten wyróżniał się na półce sklepowej — wszystko widać, ktoś to musiał zaprojektować. z reguły stoją za tym tacy ludzie jak my: projektanci. 

zachęcamy państwa do odwiedzenia portfolio naszych studentów, żeby dowiedzieć się, co robimy na studiach. następnie proponujemy obejrzeć kilka historii naszych absolwentów, które nierzadko i nas zaskakują. jeśli chcecie państwo zdobyć bilety na podróż w jedną stronę, zapraszamy na stronę rekrutacji: o tutaj!

program kierunku grafika to odpowiedź na wzrost roli obrazowania we współczesnej kulturze i gospodarce, zorientowanych na wypracowanie unikalnej tożsamości organizacyjnej i kompleksowego oraz długofalowego funkcjonowania na rynku komunikacji. oferta kierunku grafika to hybryda, zawierająca dotychczas niełączone dziedziny nauki i praktyki w ramach komunikacji społecznej, psychologii, sztuk wizualnych, psychofizjologii percepcji i nowych technologii.

w ramach modułowego programu studiów graficznych koncentrujemy się w procesie dydaktycznym na kształceniu umiejętności i rozwoju kompetencji w zakresie projektowania graficznego rozumianego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. duży nacisk kładziemy na zapoznanie studentów i studentek z uwarunkowaniami, historią i aktualnym zastosowaniem designu oraz na wypracowaniu szerokiej perspektywy widzenia, rozumienia i używania projektowania graficznego jako procesu, w którym istotne staje się zrozumienie problemu i jego kreatywne rozwiązanie.

zagadnienia szczegółowe: cele i funkcje projektowania we współczesnym społeczeństwie, sposoby identyfikacji problemów projektowych i metody ich rozwiązywania, tworzenie wizerunku przedsiębiorstw, instytucji, organizacji społecznych oraz reorganizacja wizerunków już instniejących, praca kreatywna (creative thinking).

wybrane przedmioty
więcej
moduł web design
więcej
moduł marketingowy
więcej
moduł typograficzny
więcej
moduł fotograficzny
więcej
moduł komunikacyjny
więcej
moduł designowy
więcej
moduł reklamowy
więcej