małgorzata ciesielska
doświadczenie
edukacja:
2011–2014: interdyscyplinarne studia doktoranckie, szkoła wyższa psychologii społecznej w warszawie, kierunek: psychologia.
2010–2012: studia podyplomowe w zakresie surdopedagogiki, dolnośląska szkoła wyższa we wrocławiu.
2009: kurs pedagogiczny, asp we wrocławiu
2007–2010: studia licencjackie, akademia sztuk pięknych we wrocławiu, kierunek: grafika, ocena dyplomu – celujący.
2007/2008: kurs tutorski w kolegium tutorów towarzystwa edukacji otwartej we wrocławiu
2003/2004: roczny program edukacji psychologicznej w zakresie psychoterapii w instytucie terapii gestalt w krakowie
2001–2006: studia magisterskie, uniwersytet śląski w katowicach, kierunek: pedagogika, ukończenie studiów z wyróżnieniem
1996-2001: państwowe liceum sztuk plastycznych w bielsku-białej, kierunek: wystawiennictwo, ocena dyplomu – celujący.
doświadczenie zawodowe:
2018/19: nauczyciel akademicki na kierunku sztuka mediów. akademia sztuk pięknych we wrocławiu
2014–2019: nauczyciel akademicki na kierunku komunikacja wizerunkowa. uniwersytet wrocławski
od 2012: nauczyciel akademicki na kierunku grafika. swps uniwersytet humanistycznospołeczny
2011–2014: nauczyciel przedmiotów artystycznych. studium dizajnu i fotografii abrys we wrocławiu
2011–2017: trener i konsultant, członek zarządu. fundacja kolegium tutorów we wrocławiu
2007–2014: pedagog, nauczyciel przedmiotów artystycznych, tutor. autorskie licea artystyczne i akademickie ala we wrocławiu
2003–2007: kierownik centrum wolontariatu. stowarzyszenie pomocy wzajemnej „być razem” w cieszynie
doświadczenie projektowe:
realizowałam projekty graficzne głównie w obszarze typografii m.in. dla narodowego forum muzyki, politechniki wrocławskiej, fundacji świętego mikołaja, fundacji ochrony dziedzictwa żydowskiego, fundacji rozwoju systemu edukacji, urzędu miasta w cieszynie. część projektów dostępnych na: https://www.behance.net/
zainteresowania naukowe
główne zainteresowania naukowe i projektowe to typografia, systemy orientacji przestrzennej, projektowanie odpowiedzialne społecznie oraz projektowanie pomocy dydaktycznych.
naukowo zajmuję się poznawczym aspektem uczenia się oraz adaptacją wiedzy z zakresu psychologii poznawczej do projektowania materiałów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się i zapamiętywaniu. w ramach pracy doktorskiej prowadzę badania podręczników szkolnych w kontekście poznawczych teorii uczenia się.
publikacje
Ciesielska M., Szczepanowski R. (2019). Wykorzystanie teorii obciążenia poznawczego w projektowaniu multimedialnych materiałów edukacyjnych. Kwartalnik Edukacja, nr. 1/2019.
Ciesielska, M. (2018). Podróż w nieznane. Analiza systemu orientacji wizualnej terminalu Portu Lotniczego we Wrocławiu. W: M. Wszołek, M. Grech, A. Siemes (red.) Projektowanie komunikacji vol. 1. Wrocław, Wydawnictwo Libron.
Ciesielska, M. (2018). Zdrowy design. Strefa Designu Uniwersytetu SWPS. Dostępne na: https://design.swps.pl/strefa-
designu/communication/2778- (16.03.19)zdrowy-design.html Ciesielska M. (2015). Emocjonalne życie liter. Nieświadomy wpływ właściwości kroju pisma na preferencje. W: A. Siemes, M. Grech (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 4, seria projektowanie komunikacji, Wyd. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Ciesielska M., Szczepanowski R. (2014). Afektywny wymiar typografii. W: A. Ogonowska, G. Ptaszek (red.), Człowiek – technologia – media. Konteksty kulturowe i psychologiczne, Wydawnictwo Impuls, Kraków.
Ciesielska M. (2013). Komunikacja wizualna w działaniu. W: M. Wszołek (red.), Komunikacje w rozmowie, Wyd. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.