grafika: do biurka - dydaktyka w czasach zarazy

Szanowni Państwo, drogie studentki, drodzy studenci grafiki! W ostatnich dniach jesteśmy świadkami zupełnie nowej sytuacji i związanej z nią konieczności zmiany myślenia o naszej pracy i współpracy. Jak już Państwo wiecie, zajęcia dydaktyczne zostały zawieszone, ale od 23 marca mogą być realizowane w formie pracy zdalnej. Pragnę Państwa zapewnić, że na naszej uczelni cały czas trwają intensywne prace i konsultacje, aby przygotować nas wszystkich na wyzwania związane z sytuacją epidemiczną w Polsce i na świecie. Zdrowie całej naszej społeczności akademickiej jest wartością priorytetową, ale mamy też naszą misję i nasze zadania związane z kształceniem, które musimy wypełnić najlepiej, jak to możliwe w tym wyjątkowych okolicznościach. Siadamy do biurek i pracujemy wespół w zespół! 

Korzystając z okazji niniejszej korespondencji ponawiam za Panem Rektorem apel o racjonalną i odpowiedzialną postawę — taką, jaka powinna obowiązywać w środowisku akademickim. Starajmy się w tym trudnym dla nas czasie być również dla siebie otwarci i życzliwi, bo te dwie cechy można realizować także na odległość. Lęk przed zachorowaniem jest naturalną reakcją na nieznaną i zagrażająca sytuację. Nie powinien jednak prowadzić do podejmowania zachowań nieracjonalnych, zaniedbywania obowiązków studenckich, a tym bardziej prowadzić do uprzedzeń.

Nierzadko przekonujemy Państwa, że każdy kryzys można przekuć w nowe możliwości i okazje — starajmy się w ten sposób myśleć, przyjmując postawę kreatywną wobec stojących przed nami wyzwań. Dziękuję Państwu za wyrozumiałość i chęć współpracy. Liczę, że szybko przywykniemy do nowych warunków, zachowując naszą kulturę organizacji, która tworzy charakterystyczną atmosferę naszego Wydziału. Proszę pamiętać, że jesteśmy do Państwa dyspozycji: chwilowo tylko w miejsce face—to—face, pojawia się screen—to—screen.

przygotowaliśmy dla państwa niezbędne dostępy do oprogramowania, zbliżając się do zasobów stacjonarnych pracowni na naszym uniwersytecie. zdajemy sobie sprawę, że zajęcia on-line nigdy nie zastąpią 'tej naszej atmosfery'; wierzymy jednak, że będąc na chwilę od siebie dalej, w rezultacie będziemy bliżej. 


  • Zajęcia Online: Sprawy studenckie: wirtualna uczelnia 
  • Zajęcia on-line: google classroom 
  • Affinity: Darmowa licencja (czasowa): link
    AdobeCC: Darmowa licencja do 31.05: link
  • Fontalab: Darmowa licencja (czasowa): link
  • SPSS: instrukcja w systemie WU: link
  • Avid First: Open Source: link
  • Axure Wersja edukacyjna: link
  • Davinci Resolve Open Source: link
  • Blender Open Source: link
  • Hitfilm Open Source: link

#siedzwdomu: szanowni państwo, w zaistniałej sytuacji przyłączamy się do tej internetowej akcji. na ten czas polecamy państwu kilka miejsc, dzięki którym domowa kwarantanna będzie możliwie pożyteczna i ciekawa, a przecież wszyscy wiemy, że "w tym fachu to bez ciekawości się nie da" (por. Fleischer M., 2012).