projekt podręczników dla jaskółki – podsumowanie

W semestrze letnim studentki i studenci 3 roku grafiki realizowali niezwykły projekt dla i we współpracy z przedstawicielami i przedstawicielkami społeczności skupionej wokół Autorskiej Szkoły Podstawowej Jaskółka we Wrocławiu (www.jaskolka.edu.pl). 


Ze względu na trwającą pandemię, większość spotkań projektowych odbywała się on-line. Na szczęście, pod koniec roku szkolnego, możliwe okazało się odbycie wyczekanego spotkania na żywo.


Czego dotyczył projekt?

Tym razem na warsztat wzięte zostały podręczniki szkolne. Jak wynikało z przeprowadzonych wywiadów, do tej pory przedstawiciele społeczności szkolnej niechętnie po nie sięgali. Autorkom i autorom przyszło zatem zmierzyć się z wyzwaniem opracowania alternatywnych rozwiązań (zarówno dla wersji tradycyjnej, jak i cyfrowej). 


W rezultacie powstały materiały dydaktyczne, które (mamy nadzieję) urozmaicą proces uczenia się i ułatwią pracę nauczycielek oraz nauczycieli. Jednym z ich podstawowych założeń jest możliwość dostosowania formy podręczników do potrzeb prowadzących. Nie narzucają utartych schematów, zapraszają do pracy na bazie autorskich scenariuszy. Mobilizują do rozwoju i działania, dają satysfakcję z odkrywania. 

autorzy projektów prezentowanych na stronie - dokumentacja z testowania:


projekt podręcznika do historii:

Adrianna Nadolska, Izabela Perkowska, Dominika Toporowska, Hubert Jarząbek


projekt podręcznika do języka polskiego:

Agata Lange, Michał Grzymałkiewicz, Joanna Roszkowska, Eryk Klekot, Klaudia Bielak.



projekt podręcznika do matematyki:

Alicja Wojakowska, Magda Zych, Damian Wisz


projekt ćwiczeń do kaligrafii:

Karolina Budzisz