studia pierwszego stopnia

Co lubimy? 

Pytania. To widać na pierwszy rzut oka. A tak właściwie…

Ciągle coś widać. Ktoś to musiał zaprojektować.
Kiedy jest już zaprojektowane, wtedy powinno działać.
A kiedy działa, wtedy to widać.
A widać to, co rzuca się w oczy.
A w oczy rzuca się to, co jest inne, nowe, nieoczekiwane. 

A przede wszystkim — potrzebne.

Kogo szukamy?

Lubimy (zadawać) pytania. Jeśli jakieś chodzą Państwu po głowie, to dobry znak. Szukamy ludzi ciekawych, dociekliwych, odważnych, twórczych. Takich, którzy z naszym wsparciem wyruszą na poszukiwania nieprzypadkowych odpowiedzi — zaangażowanych społecznie przekazów wizualnych. Prostych, ale nie banalnych. Intrygujących. 

Studia na naszym kierunku skierowane są do osób zainteresowanych społecznym oddziaływaniem komunikacji wizualnej. Do tych, którzy (tak jak my) uważają, że teoria i praktyka muszą iść ze sobą w parze, bo inaczej… projekty nie mają pary!

Czego uczymy?

Balansujemy na styku nauki, sztuki i projektowania. Żonglujemy naukowymi zagadnieniami i praktycznymi umiejętnościami. Z jednej strony kształcimy w zakresie sztuk plastycznych, projektowania graficznego, intermediów, teorii i praktyki komunikacji wizualnej, z drugiej — uczymy procesów projektowych, interdyscyplinarnej współpracy z przedsiębiorcami i bacznego obserwowania rzeczywistości społeczno-komunikacyjnej.

Innymi słowy: interesują nas działania wizualne obejmujące refleksyjne, innowacyjne, funkcjonalne zastosowania technologii, metod i środków zorientowanych na człowieka w dowolnej roli społecznej. 

Oferujemy zwinny program kształcenia zorientowany na wyzwania projektowe (wicked problems — por. Horst Rittel) i podstawowe obszary z zakresu projektowania graficznego i projektowania komunikacji. 

Oto lista przykładowych przedmiotów:

—  Graphic design
—  Animacja graficzna
—  Communication design
—  Typografia i layout
—  Corporate identity
—  Narracja obrazowa i storyboarding
—  Planowanie mediów w reklamie
—  Film imageowy
—  Fotografia studyjna
—  Web design
—  Warsztaty user experience
—  Information design

Żeby kształcenie w tych obszarach było możliwe, już w pierwszym semestrze zdobędziecie Państwo wiedzę, umiejętności i kompetencje, które pozwolą Wam na uczenie się projektowania przez projektowanie (learning by doing).  

Wspominaliśmy o praktycznej odsłonie, prawda? Zatem rozważając dołączenie do naszej społeczności, warto przygotować się na współdziałanie z rynkowymi Partnerami. 


Jak wygląda program studiów?

Dla osób wnikliwych przygotowaliśmy do pobrania program studiów z podziałem na tryb stacjonarny i niestacjonarny. Poniżej prezentujemy go w nieco innej, skróconej formie. 

Podczas zajęć w profesjonalnie wyposażonych pracowniach działamy na najlepszym oprogramowaniu: Adobe Creative Suite Master Collection, Adobe Creative Suite Premium, 3ds MAX, Maya, Cinema4D, Softimage, MotionBuilder, Mudbox, Fontlab Studio, Sktechbook Pro.


Korzystamy również z profesjonalnych narzędzi Affinity cenionych przez najlepszych grafików i projektantów. Każda z osób studiujących dostaje indywidualną licencję na trzy aplikacje: 

  • Affinity Designer (najbardziej precyzyjny program do tworzenia ilustracji, logo i projektów marek)

  • Affinity Photo (jeden z najszybszych edytorów zdjęć)

  • Affinity Publisher (program do tworzenia książek, magazynów, broszur i plakatów).

Co dalej?

Mamy nadzieję, że decyzja o dołączeniu do naszej społeczności została już podjęta. Szczegóły dotyczące rekrutacji znajdziecie Państwo tutaj. Zacieramy ręce na myśl o zapoznaniu się z przesłanym do nas portfolio (jeden z warunków rekrutacji). Jesteśmy pewni, że będziemy przecierać oczy ze zdumienia. 

Przez trzy lata będziemy nawzajem zadawać sobie pytania i wspólnie poszukiwać odpowiedzi. A potem? Pójdziecie Państwo w świat bogatsi o wiedzę, umiejętności, kompetencje a przede wszystkim — niemały dorobek projektowy. Nasze absolwentki_nci są przygotowani do projektowania grafiki użytkowej i komunikacji dla podmiotów rynkowych, instytucji, organizacji pozarządowych oraz osób fizycznych. Podejmują pracę w agencjach reklamowych, studiach projektowych, wydawnictwach. Zakładają również własne działalności. Ich historie można odnaleźć między innymi tutaj