grafika: portfolio 3 - relacje

W dzisiejszym świecie design coraz częściej i szerzej pojawia się w rozmaitych inicjatywach. Nie ma dnia, abyśmy nie usłyszeli, że coś, co ma design w nazwie, właśnie znajdzie kolejną realizację w postacią wystawy, festiwalu, konkursu, galerii, konferencji, debaty, konferencji itd. Jest modny, pożądany, potrzebny, a także różnie pojmowany. Pewnie tak zostanie. Tym bardziej motywuje nas to do kontynuacji już 3. edycji projektu Grafika: Portfolio, w którym prezentujemy nasze perspektywy rozumienia designu. Chcemy przekonywać, że design jest wyzwaniem – zarówno dla projektantów, jak i użytkowników, że wymaga od obu stron kreatywności i świadomości własnych wyborów.

Nie bez powodu przekonujemy naszych partnerów branżowych i kandydatów na studia, że studiów graficznych nie sposób zamknąć w sztywnych ramach procedur wizualizacyjnych, w obrębie techniki i technologii. Studia projektowe mają kształcić sprawnych projektantów wyposażonych w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do rozwiązywania problemów; mają również dostarczać użytecznych i pożądanych społecznie rozwiązań. Bo projektowanie zawsze powinno być dla ludzi, z ludźmi i o ludziach. Deklaratywny obraz studiów graficznych i roli projektanta we współczesnej rzeczywistości społecznej jest prosty do zdefiniowania, ale trudny do udowodnienia i utrzymania.