zmiana przez design vol. 2 - problem mowy nienawiści w przestrzeni miejskiej

wszystko zostało zaprojektowane, ale niewiele rzeczy zostało zaprojektowanych dobrze – mawiał brian reed. uwzględniając te słowa, studenci instytutu grafiki wrocławskiego wydziału uniwersytetu swps zmierzyli się z wyzwaniem miedzy innymi zaprojektowania skutecznej kampanii na rzecz tolerancji czy rozwiązań ułatwiających osobom starszym poruszanie się w świecie nowych technologii. to właśnie nietolerancja i dyskryminacja stały się głównym tematem tegorocznej czwartej odsłony zmiany przez design.

o projekcie:

wśród prezentowanych na wystawie prac znajduje się projekt kampanii, której celem jest zwalczanie obojętności i uwrażliwienie tolerancyjnej części społeczeństwa na mowę nienawiści. uświadomienie skali problemu może zmotywować odbiorców do podjęcia działań na rzecz zminimalizowania zjawiska lub przynajmniej sprowokuje do komunikacji na temat zachowań dyskryminacyjnych. społeczeństwo nauczyło się już nie zauważać mowy nienawiści. dlatego autorzy postanowili przykuć uwagę i skłonić do refleksji przenosząc ją w miejsca, które są jej obce, czyli nośniki reklamowe.


dodatkowe informacje:

  • autorzy: studenci drugiego roku grafiki uniwersytetu swps
  • prowadzący: mariusz wszolek