Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej

Na zdjęciu znajdują się cztery książki ustawione w rzędzie, z widocznymi tytułami „manual

Usiedliśmy, pogadaliśmy, znowu usiedliśmy (tym razem każdy_da z osobna) i napisaliśmy.  Napisaliśmy manual o tym, jak uczymy (się) zmiany — czyt. projektowania poprzez zgłębianie komunikacji społecznej, sztuk plastycznych, grafiki użytkowej i multimediów.

Jak wskazuje sam tytuł, jest to manual, który w założeniu ma być użyteczny i używalny w ramach procesu dydaktycznego, ale nie tylko – przeglądowe teksty, uzupełnione o praktyczne przykłady oraz liczne odwołania, czynią tę pozycję ściągą dla projektantów komunikacji wizualnej.

Redakcja:
dr hab., prof. USWPS Mariusz Wszołek

Projekt:
Katarzyna Sowa

Recenzje:
Prof. Frejlich, Prof. Kiklewicz

Współpraca wydawnicza:
Wydawnictwo Naukowe PWN

spis treści:

Wstęp
Mariusz Wszołek

Część pierwsza:
Teoria projektowania

Mariusz Wszołek
Logika projektowania

Dorota Płuchowska
Organizacja zespołu projektowego

Joanna Burska-Kopczyk
Metoda projektowania

Mariusz Wszołek
Odbiorca w projektowaniu

Mariusz Wszołek
Uczenie (się) projektowania

Mariusz Wszołek
Empiria w projektowaniu

Tomasz Bierkowski
Komunikacja wizualna

Część druga:
Obszary projektowania

Martyna Mrozek
Projektowanie produktu cyfrowego

Anna Szalwa
Projektowanie opakowania na przykładzie produktu kosmetycznego

Mateusz Antczak
Projektowanie identyfikacji wizualnej

Mariusz Wszołek
Projektowanie kreacji reklamowej

Małgorzata Ciesielska
Projektowanie systemów informacji wizualnej

Katarzyna Sowa, Marcin Wysocki
Projektowanie publikacji

Agnieszka Młodzińska-Granek
Projektowanie innowacji (społecznych)

Eksperyment w projektowaniu

Jacek Joostberens
Eksperyment w grafice artystycznej

Igor Borkowski
Creative writing – eksperyment (z) tekstem

Michał Jakubowicz
Perspektywy fotografii eksperymentalnej

Radosław Stelmaszczyk
Obiektywizacja procesów powstawania wrażenia barwy: źródła światła

Część trzecia:
Studium przypadku

Martyna Mrozek
Produkty cyfrowe w obszarze med-design

Marcin Wysocki
Plakat umarł. Niech żyje plakat!

Joanna Burska-Kopczyk, Małgorzata Ciesielska
Projektowanie partycypacyjne na przykładzie projektowania dla edukacji

Mateusz Antczak
Projektowanie identyfikacji wizualnej Uniwersytetu SWPS

Agnieszka Młodzińska-Granek, Patrycja Radek
Studenckie projekty startupowe — od pomysłu do wdrożenia

Małgorzata Jabłońska, Piotr Szewczyk
Ilustrowany magazyn „W Kratkę” nr 6. Studium przypadku

Michał Obiedziński
Projektowanie informacji na przykładzie infografiki prasowej

Na zdjęciu widoczna jest otwarta książka zatytułowana „Manual" dotycząca projektowania komunikacji wizualnej. Okładka ma biało-szarą kolorystykę z dużym, czarnym napisem „manual" na grzbiecie oraz czerwonym akcentem w napisie na przedniej okładce. Na tylnej okładce znajdują się dodatkowe informacje o książce, logotypy wydawnictwa PWN oraz Uniwersytetu SWPS, a także kod kreskowy.

Książka jest już w sprzedaży na stronie Wydawnictwa Naukowego PWN ↗