2011–2014: Interdyscyplinarne studia doktoranckie, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, kierunek: psychologia.
2010–2012: Studia podyplomowe w zakresie surdopedagogiki, Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu.
2009: Kurs pedagogiczny, ASP we Wrocławiu
2007–2010: Studia licencjackie, Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu, kierunek: grafika, ocena dyplomu – celujący.
2007/2008: Kurs tutorski w kolegium tutorów towarzystwa edukacji otwartej we Wrocławiu
2003/2004: Roczny program edukacji psychologicznej w zakresie psychoterapii w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie
2001–2006: Studia magisterskie, Uniwersytet Śląski w Katowicach, kierunek: pedagogika, ukończenie studiów z wyróżnieniem
1996-2001: Państwowe liceum sztuk plastycznych w Bielsku-Białej, kierunek: wystawiennictwo, ocena dyplomu – celujący.
2018/19: Nauczyciel akademicki na kierunku sztuka mediów. Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu
2014–2019: Nauczyciel akademicki na kierunku komunikacja wizerunkowa. Uniwersytet Wrocławski
od 2012: Nauczyciel akademicki na kierunku grafika. Uniwersytet SWPS
2011–2014: Nauczyciel przedmiotów artystycznych. Studium dizajnu i fotografii Abrys we Wrocławiu
2011–2017: Trener i konsultant, członek zarządu. Fundacja kolegium tutorów we Wrocławiu
2007–2014: Pedagog, nauczyciel przedmiotów artystycznych, tutor. Autorskie licea artystyczne i akademickie Ala we Wrocławiu
2003–2007: Kierownik centrum wolontariatu. Stowarzyszenie pomocy wzajemnej „Być razem” w Cieszynie
Realizowałam projekty graficzne głównie w obszarze typografii m.in. dla Narodowego Forum Muzyki, Politechniki wrocławskiej, Fundacji Świętego Mikołaja, fundacji Ochrony Dziedzictwa Żydowskiego, fundacji Rozwoju systemu edukacji, Urzędu miasta w Cieszynie. Część projektów dostępnych na: https://www.behance.net/
Główne zainteresowania naukowe i projektowe to typografia, systemy orientacji przestrzennej, projektowanie odpowiedzialne społecznie oraz projektowanie pomocy dydaktycznych.
Naukowo zajmuję się poznawczym aspektem uczenia się oraz adaptacją wiedzy z zakresu psychologii poznawczej do projektowania materiałów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się i zapamiętywaniu. W ramach pracy doktorskiej prowadzę badania podręczników szkolnych w kontekście poznawczych teorii uczenia się.
Ciesielska M., Szczepanowski R. (2019). Wykorzystanie teorii obciążenia poznawczego w projektowaniu multimedialnych materiałów edukacyjnych. Kwartalnik Edukacja, nr. 1/2019.
Ciesielska, M. (2018). Podróż w nieznane. Analiza systemu orientacji wizualnej terminalu Portu Lotniczego we Wrocławiu. W: M. Wszołek, M. Grech, A. Siemes (red.) Projektowanie komunikacji vol. 1. Wrocław, Wydawnictwo Libron.
Ciesielska, M. (2018). Zdrowy design. Strefa Designu Uniwersytetu SWPS. Dostępne na: https://design.swps.pl/strefa-
Ciesielska M. (2015). Emocjonalne życie liter. Nieświadomy wpływ właściwości kroju pisma na preferencje. W: A. Siemes, M. Grech (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 4, seria projektowanie komunikacji, Wyd. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Ciesielska M., Szczepanowski R. (2014). Afektywny wymiar typografii. W: A. Ogonowska, G. Ptaszek (red.), Człowiek – technologia – media. Konteksty kulturowe i psychologiczne, Wydawnictwo Impuls, Kraków.
Ciesielska M. (2013). Komunikacja wizualna w działaniu. W: M. Wszołek (red.), Komunikacje w rozmowie, Wyd. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.